dinsdag 13 september 2016

PIXEL MOSAIC

PIXEL MOSAIC

Eindelijk, eindelijk vind ik weer de rust en de tijd om een blog te schrijven.
Niet dat ik niks gemaakt of beleefd heb de afgelopen maanden, maar het was gewoon te hectisch.
Super leuk dat ik me er nu weer aan waag.

In de zomervakantie ben ik op stap geweest met lieve vriendin (en Breimeisje) Akkelien. We hebben het altijd erg fijn samen en ook deze dag was een succes.
Onze reis ging naar IJsselstein. Akkelien heeft een vriendin die in een IJsselstein een enorm leuke winkel heeft. De Taart Van Tante Cake. Dat klinkt toch als muziek in de oren? Uiteraard was ons hoofddoel van de dag taart eten bij Tante Cake.
Ik was nog nooit in IJsselstein geweest, maar wat een leuk plaatsje en vol bijzondere winkeltjes. Het meest "weg" was ik van  speelgoedwinkel De Snuisterije en Tante Cake. Ook was er een etalage die ernstig mijn aandacht trok. Een heuse poppenhuis winkel. Helaas...vanwege de vakantie gesloten. Een hele goede reden om IJsselstein nogmaals te bezoeken.


Bij de speelgoedwinkel maakte ik kennis met een nieuwe hobby. Mini pixels. Een soort ministeck, maar dan kleiner. Volgens mij was de winkeljuffrouw best blij met mij, want enthousiast als een kind heb ik flink ingeslagen.
Op de volgende foto zal ik laten zien wat het precies inhoudt.


Dit is wat je nodig hebt.
Met de pincet kun je de pixels lostrekken om deze vervolgens op het grondplaatje te drukken. Er worden hele schilderijen van gemaakt en ook foto's kunnen omgezet worden in mini pixels. Ik begon klein en maakte een kaartje voor mijn jarige nichtje.


Het verjaardagsthema was Jip en Janneke. Mijn kaart was zeker niet het enige kunstwerk, want de mama van Bente maakte een geweldige Jip en Janneke taart. Haast te mooi om op te eten.


Bente kreeg uiteraard ook cadeautjes. Zelf had ik een Jip en Janneke puzzle meegenomen en om in de sfeer van Annie M.G. Schmidt te blijven een boekje van Pluk van de Petteflat. Het mooiste boek ooit wat mij betreft!


Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn nieuwe hobby, want het smaakt naar meer.

Groetjes Lydia






6 opmerkingen:

  1. wat leuk je nieuwe hobby. Ik las inderdaad over de Taart van Tante Cake. Ik wil er ook nog steeds een keer heen. Helaas ben ik momenteel aan huis gebonden :(, maar wat in het vat zit verzuurt niet, toch? Pluk van de Petteflet heb ik ook met heel veel plezier aan de kinderen voorgelezen. Stiekem vind ik de Annie M.G. Schmidt nog steeds heel leuk, niet alleen voor jong! groetjes en liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat was echt een leuk uitje van De Breimeisjes :-)
    Geweldig, dat kaartje met Jip erop en die taart is schitterend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig, zo'n dagje samen op stap :-) Volgens mij zijn jullie allebei heel enthousiast over veel en heel gezellig, dat levert natuurlijk een leuke dag op!
    Je kaartje is enorm leuk! Met die hobby kun je je volgens mij helemaal uitleven :-) Veel plezeier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Pluk echt wel het mooiste boek!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pluk..., zucht ... ik lees het nog steeds graag van tijd tot tijd...
    Dat was een geweldig leuk 'aangekleed' verjaardagsthema; kan ook niet anders met zulke creatieve mensen hè..
    Ik hoop dat je nog een keer in dat poppenwinkeltje gaat kijken en dat wij mee mogen kijken hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je weer rust hebt gevonden en een nieuwe of oude hobby weer gevonden hebt, je kan er hele mooie dingen mee maken. Benieuwd of jullie nog terug zullen keren voor het poppenwinkeltje.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen