dinsdag 18 juli 2017

Sentiment

SENTIMENT

Zo'n veertien en een half jaar geleden werd onze dochter Demelza geboren. Wat een geschenk. 
Een jongetje hadden we al (het had best weer een jongen mogen zijn hoor) en nu een meisje. Wat een rijkdom.
En...een meisje wil met poppen spelen (dacht ik).
Onze zoon had ook heus wel een pop in een roze buggy, maar van een meisje kon je echt een poppenmoeder maken (dacht ik wederom).
Sinterklaas dacht hetzelfde en een paar maanden voor Demelza haar derde verjaardag zette Zwarte Piet een groot pakket in de kamer. En wat zat daarin? Je raadt het al...een heuse echte baby born en nog wel een bruine. Wat enorm leuk. een multi culturele poppenmoeder. Wij, als ouders, waren toch wel erg goed bezig!

Nu snapte ik ook wel dat een kindje van nog geen drie uren zou tuttelen met haar pop, maar dat zou wel komen als ze ouder was.
Hmmmmmm...
Dat kwam wel inderdaad, maar ze tuttelde met hele andere poppen. 
DE MAGISCHE WINX!!!
De Magische Winx was een hecht vriendinnen groep en het meest bijzondere was dat ze konden toveren. Ze waren de slechterikken altijd te slim af. Iedere dag werd het uitgezonden op tv. Ik zou de teksten nog steeds zonder moeite na kunnen zeggen.
Zoals altijd met beroemde tv series, werden er van de Magische Winx barbiepoppen gemaakt. Uren zat ons kind met deze poppen op schoot naar haar serie te kijken en ik heb me zelfs een keer laten verleiden om naar een theater voorstelling te gaan van de Magische meiden. Studio 100 regelde alles!

De personage onder de afbeelding draagt de naam Bloem. Voor eeuwig in mijn geheugen gegrift.

Ik heb het zeker niet onmiddellijk opgegeven met de baby born. Gewoon stug doorgaan met kleertjes haken en naaien en na verloop van tijd kwam er zelfs een luxe poppenwagen met nog meer functies dan de kinderwagen die ik voor mijn eigen kindjes had gebruikt. Echt Prachtig!
Gelukkig had Demelza destijds een hoogslaper, waar zowel baby born als de poppenwagen gestald konden worden. 
De zelf gemaakte kleertjes voor de pop werden vriendelijk aangenomen en achteloos bij de andere poppenkleertjes gegooid.
Het is nooit wat geworden met onze poppenmoeder.
Ondanks dat heb ik de baby born wel bewaard. Je weet maar nooit! Later...
Ik kan jullie de komende tijd dus wat van mijn zelf ontworpen creaties laten zien en ik hoop dat jullie er wel plezier aan beleven.

Hier alvast haar eerste outfit.


De pijpen van het broekje versierde ik met kleine bloemetjes (van de Action destijds).


In de poppendoos vond ik ook nog een ander duo. Gemaakt door Hanneke Pol die ook heel erg veel leuke dingen haakt.



Zijn ze niet leuk? Beertje met de roze trui zit al minstens zes jaar te wachten tot hij de werled kan verkennen en ik zal jullie zeggen...ik heb toegezegd om daar spoedig bij te helpen.
Wordt vervolgd dus!

Groetjes van Lydia

4 opmerkingen:

  1. Ja, je hebt absoluut je best gedaan :-)
    Wat ontzettend leuk, die bloemetjes op de broekrand!
    En de beertjes van Hanneke, ze zijn prachtig. Ik heb er ook nog één!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan jou heeft het zeker niet gelegen; wat een mooie pop en nog mooier kledingsetje m et die bloemetjes! Het andere duo is ook heel lkeuk, ik ben benieuwd wat de beer samen met jou gaat zien van de wereld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja soms heb je geen poppenmoeder in huis;)
    Wel leuk voor jou, nu kan je zeker meedoen met dinsdag poppendag,
    met de leuke kleding die je maakt, het randje aan het broekje staat super lief én met je leuke beren. Dat komt helemaal goed poppenmoeder ;-) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. was zelf ook geen poppenkind en mijn 2 dochters ook niet, 1 kleindochter (van de 7) was alleen maar gek op die vreselijke barbies.. ach ja..het kan verkeren.. ik heb nu wel veel poppenplezier als ik gehaakte poppen maak in beroepskleding.. speel dr niet mee, maar vind ze zooo grappig!

    BeantwoordenVerwijderen