dinsdag 19 april 2016

THUIS

THUIS


De afgelopen keren was Konijn Flappie hier steeds aan het woord, maar ik kan jullie vol vreugde mededelen dat de adoptie inmiddels officieel heeft plaats gevonden. Flappie woont dus niet meer hier, maar bij zijn nieuwe poppenmoeder. Is dat niet fijn?
Gistermiddag ben ik samen met Flappie in de auto gestapt, op weg naar Grou. Evenals Sneek is ook Grou een Fries watersportplaatsje.
Wat een ontvangst toen we in Grou aankwamen. Zowel in het Fries als in het Nederlands werden we welkom (wolkom) geheten.


Enkele minuten later waren we ook al op de plaats van bestemming. Poppenmoeder Bente zat al heerlijk in het zonnetje te wachten op ons bezoek. Inmiddels was Flappie zelf ook wel erg nieuwsgierig geworden naar zijn nieuwe thuis, dus ik heb hem gelijk aan zijn nieuwe moeder, Bente, overhandigd.



En niet alleen Bente was in hem geïnteresseerd. Er kwam direct een andere huisgenoot kijken en gelukkig klikte dat beter dan afgelopen week met lappenpop robot Blikkie.
In eerste instantie was Bente verrukt van het knisperende folie waarmee ik Flappie had bedekt, maar toen dat achter de rug was werden ze toch heuse vrienden.


Als extraatje had ik nog een leuk boekje toegevoegd van Piter Knyn. De Friese versie van Peter Rabbit van Beatrix Potter. Hiermee was het feest compleet en Flappie liet onmiddellijk zijn zorgzame kant zien. Hij vermaakte Bente met een voorleesuurtje.




En dat het ware liefde is tussen Flappie en Bente bewijst de volgende foto!


Bente die heerlijk in het mandje van Flappie ligt.

Al met al een zeer geslaagde adoptie procedure zou ik zo zeggen. Enige zorg heb ik nu wel over lappenpop Blikkie Robot. Hij is alleen bij mij achter gebleven en loopt de hele dag bliepend naar Flappie konijn te zoeken.

Wordt vervolgd zou ik zo weer zeggen!




7 opmerkingen:

  1. Ah, wat een leuke reportage! Ja, die Flappie heeft het wel getroffen (en Bente ook ;-) ) Nu nog arme Blikkie...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk, die foto van Bente in Flappies mandje! :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's, toch wel sneu voor Blikkie, maar dat komt vast goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een heerlijk verhaal en zo schattig om te zien hoe Flappie in liefdevolle armen is! Dat geeft een meer dan tevreden gevoel denk ik zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat flappie een goede thuis kreeg, altijd een geruststelling voor jou. en voor blikkie zal je misschien best een nieuw maatje maken? rita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, wat een prachtverhaal! Flappie is echt helemaal op z'n plek, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wat gaaf om dit te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, wat een prachtverhaal! Flappie is echt helemaal op z'n plek, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wat gaaf om dit te doen!

    BeantwoordenVerwijderen