dinsdag 30 mei 2017

Kleurplaten

Kleurplaten

Naast haken en breien ben ik sinds een half jaar ook begonnen met het inkleuren van kleurplaten. Er is een wereld voor me open gegaan. In eerste instantie klinkt het "kleuren van kleurplaten" kinderlijk eenvoudig, maar ik was werkelijk met stomheid geslagen toen ik resultaten van andere kleurders zag op facebook. Het leken wel platen uit boeken. Dat resultaat kan ik nog steeds niet evenaren en mijn zus Bea die ook graag kleurt, benadrukt steeds dat het gaat om het plezier dat je aan kleuren beleeft. Dat is ook zo! Maar jeetje...Ik wist niet dat er zoveel mogelijkheden qua materiaal zijn op kleurgebied. Ik zal jullie er niet mee belasten, maar de mogelijkheden zijn oneindig en zo nu en dan probeer ik wel eens wat uit.

Je "met kleurpotloden gekleurde" plaat bewerken met reukloze terpetine is zo'n techniekje dat ik uitprobeerde. De kleurplaat die ik heb ingekleurd komt uit het "Dikke dames kleurboek" en aangezien ik zelf ook graag een taartje eet heb ik dit boek aangeschaft. Herkenning!!!


Vooral achtergronden inkleuren vind ik erg moeilijk. Het komt voor dat ik heel tevreden ben over een kleurplaat en dan het resultaat in een klap verwoest met de verkeerde achtergrond, maar al doende leer ik.

De volgende kleurplaat heb ik van Pinterest gehaald en het was een van mijn eerste probeersels.


Afgelopen week was heel "kleurland" in rep en roer. Er waren kleurboeken in de handel voor 1 euro per stuk. Kleurboeken die normaal gesproken tussen de 10 en de 15 euro kosten. SSSSTTTT...Ik heb er 12 gekocht. Ernstig. Mijn echtgenoot zegt nu steeds: "Ga maar even in 1 van je 10 kleurboeken kleuren." Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik heb de afgelopen maanden wel meer dan 35 verzameld. Ze zijn ook zo enorm leuk!
Het Grote Mandala kleurboek is bijvoorbeeld zo'n goedkoop kleurboek dat ik heb aangeschaft. Geweldig om in te kleuren en zeer rustgevend voor mijn chaotische hoofd. Ik doe er meerdere dagen over om zo'n plaat af te ronden.


Deze is klaar en het voordeel...Bij een mandala heb je geen achtergrond nodig!


Deze kleurplaat uit hetzelfde boek ben ik op het moment aan het inkleuren. Heeeeel veel werk al die kleine details, maar oh zo leuk.

Ik zal vast en zeker vaker wat resultaten tonen. Hoop dat jullie het leuk gevonden hebben.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig, je kleurwerkstukken! Je kan voorlopig nog vooruit :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel mooi hoor! (Ik begin er niet aan, want ik kan me het verslavende gevoel helemaal voorstellen)

    BeantwoordenVerwijderen